Yamaha Dünyanın İlk Hidrojenle Çalışan Tekne Motorunu Tanıttı
Yamaha, Roush ve Regulator Marine işbirliğiyle dünyanın ilk tekneye monteli ve hidrojenle çalışan motor gelişmiş. Bu motorla gezi teknesi sektöründe karbon nötrlüğe geçiş yolunda önemli bir adım atıldı. Bu firmalardan biri olan Roush’un kara araçlarından uzay araçlarına kadar geniş bir çalışma yelpazesine sahip olduğu biliniyor.
Sektör karbon nötrlüğü hedefine doğru ilerliyor
Yamaha, prototipini geliştirirken karada konuşlu hidrojen motorlarında kullandığı teknolojilerden yararlandı. Bu motorun firmanın amiral gemisi V8 XTO motorunun hidrojenli versiyonu olduğunu söyleyebiliriz. Bu motor Yamaha’nın bu açıdan en güçlüsüydü ve 425-450 beygir gücü sunuyordu. Yeni hidrojen versiyonunun performans verileri paylaşılmadı. Bu yüzden kardeşine yaklaşıp yaklaşmayacağını henüz bilmiyoruz.
Roush Lider Yardımcısı Matt Van Benschoten, yaptığı açıklamada şirketinin hız rekoru kıran kara araçlarından biri. uzay aracına kadar Her yerde hidrojen yakıt teknolojisine yönelik çözümler ürettiklerini belirtti. Benschoten, fiziksel entegrasyondan güvenlik önlemlerine, geliştirmeden performansa kadar her alanda gerçekleştirilecek testlerle. hidrojeninGerçekten iyi bir alternatif olup olmadığını inceleyeceklerini ve muhtemelen hidrojenin kullanılabilir olduğunu bulacaklarını söyledi.
Regülatör Denizcilik Başkanı Joan Maxwell Gelişen denizcilik teknolojilerinde alternatif yakıtların araştırılması gerektiğinin altını çizdi. Yamaha’nın ABD Denizcilik İş Birimi Lideri Ben ÖzelHidrojen yakıtlı dıştan takma motor, 2035 yılına kadar şirketin operasyonlarında ve 2050 yılına kadar da üretime girecek. karbon nötrlüğü hedeflerineuygun olduğunu belirtti.
Konu üzerinde çalışmaya devam Yamahayanı sıra bir elektrikli tekne motoru üreticisi Torku Satın almak için girişimlere başlayacağını duyurdu. Böylece şirketin sürdürülebilir motor portföyünü geliştirmesi planlanıyor. Hidrojen yakıtlı motorun teknik özelliklerine ilişkin şu an için bir açıklama bulunmuyor.